FAQ

1) Hoe selecteer ik het juiste toestel?
Het model kan worden geselecteerd door het merk (iPhone, Samsung, etc) en het model (5s, Galaxy S6) in te voeren of door invoeren van de IMEI nummer. Het IMEI nummer van jouw toestel vind je door *#06# in te toetsen. Hierna verschijnt het IMEI nummer.
2) Kan ik alle toestelmodellen verkopen?
Nee, aangezien sommige modellen geen inkoopwaarde meer hebben, kunnen niet alle modellen aangekocht worden.
3) Wanneer wordt, gedurende de evaluatie van het toestel, de verkoopprijs van mijn toestel berekend?
Nadat je alle vragen met betrekking tot de technische en optische conditie van jouw toestel hebt beantwoord. Technische conditie is bijvoorbeeld: gaat het toestel nog aan/uit heeft, het waterschade of overige schade. Optische conditie is bijvoorbeeld: in welke mate zijn er gebruikerssporen zichtbaar zoals krassen of barsten in het scherm, aan de zijkant of aan de achterkant.
4) Waarom wordt voor mijn toestel geen verkoopprijs berekend?
Als de toestand van het toestel technisch of optisch niet voldoet aan de minimale eisen kan voor jouw toestel geen verkoopprijs worden gegeven.
5) Kan ik meer dan één toestel verkopen?
Ja, nadat de taxatieprocedure per toestel is afgerond is het mogelijk een volgend toestel in te voeren en te verkopen. In totaal kun je maximaal vijf toestellen verkopen.
6) Geldt er een vaste prijs per type toestel?
Nee de aankoopprijs van (gebruikte) mobiele telefoons is onderhevig aan schommelingen op de internationale markt. Het kan dus voorkomen dat een toestel welke je vandaag voor een bepaald bedrag verkoopt, over een week veel minder of juist iets meer waard is.
7) Wat betekent het voor mij in juridisch opzicht als ik op de knop „toestel verkopen“ klik?
Door op „toestel verkopen“ te klikken doe je een bindend aanbod aan Foxway. Zodra het aanbod door Foxway is aanvaard, komt er een rechtsgeldige koopovereenkomst tussen jou en Foxway tot stand.
8) Hoe kan ik de status van mijn verkooptransactie controleren?
Nadat de verkooptransactie is afgerond krijg je per e-mail een link toegestuurd. Via deze link kom je automatisch op jouw persoonlijke overzichtspagina terecht. Deze is alleen voor jou inzichtelijk. Op deze persoonlijke status pagina vind je alle informatie over de status van jouw verkooptransactie.
9) Wat is het Apple activeringsslot en hoe kan ik het uitschakelen? (Iphone lock)
Het activeringsslot is een app met de naam „Zoek mijn iPhone“. Als je deze app gebruikt moet je jouw toestel uit uw iCloud verwijderen.Dit doe je door: Instellingen -> iCloud -> Zoek mijn iPhone -> Uitschakelen -> Apple ID wachtwoord invoeren -> Deactiveren.
10) Kan ik een toestel met geactiveerd Apple activeringsslot verkopen?
Nee, een toestel met een iPhone lock heeft geen aankoopwaarde.
11) Hoe verzend ik mijn toestel?

Nadat je de bevestiginsmail van Foxway hebt ontvangen kunt je via jouw statuspagina jouw verzendlabel downloaden. Verpak jouw toestel conform de verzendinstructies. Laat de baterij in het toestel en plak de verzendlabel op de doos en breng het pakketje naar het dichtsbijzijnde DHL servicepunt.

Let op bij het verzenden via een van de DHL service punten dat je altijd een bewijs van verzending ontvangt.

12) Waar lever ik mijn toestel in voor verzending.

Je kunt jouw toestel kosteloos naar ons toesturen via een van de 1300 DHL Service punten. Kijk voor een service punt bij jou in de buurt op https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop.

Lever je toestel in bij een ander postagentschap dan is het verzenden niet kosteloos en dien je zelf de verzendkosten te betalen

13) Wat gebeurt er nadat ik mijn toestel heb verstuurd?
Na ontvangst van jouw toestel in ons testcenter, beoordelen wij jouw toestel aan de hand van dezelfde vragen als op de website. Nadat de beoordeling van het toestel door Foxway is afgerond ontvangt je een bevestiging van jouw aanbod. Indien de beoordeling van Foxway niet overeenkomst met uw beoordeling, ontvangt je van Foxway een nieuw aanbod. Dit aanbod kan zowel hoger als lager uitvallen. Als je akkoord gaat met het aaanbod, is er een koopovereenkomst tussen jou en Foxway stand gekomen.
14) Hoe lang duurt het tot ik het geld voor mijn toestel krijg?
Door aanvaarding van het aanbod wordt de koop gesloten en dan zal Foxway ervoor zorgen dat de aankoopprijs wordt overgemaakt. Het bedrag zal binnen 7 dagen op jouw bankrekening worden bijgeschreven.
15) Hoe wordt mijn toestel bij Foxway getaxeerd?
Het toestel wordt bij Foxway aan de hand van dezelfde vragen beoordeeld zoals op de website zijn gesteld.
16) Wat gebeurt er als de beoordeling van Foxway met mijn waarde beoordeling overeenstemt?
Jouw aanbod wordt dan als aanvaard beschouwd en je ontvangt het overeengekomen bedrag op jouw bankrekening.
17) Wat gebeurt er als Foxway het toestel anders beoordeeld?
Als jouw beoordeling niet met de beoordeling van Foxway overeen komt, dan aanvaardt Foxway het aanbod niet. Foxway doet jou dan per omgaande een nieuw aanbod welke je kunt aanvaarden of afwijzen.
18) Wat gebeurt er als ik niet akkoord ga met het nieuwe aanbod van Foxway?
Als je het nieuwe aanbod van Foxway niet aanvaardt, kun je dit aangeven via jouw statuspagina. We sturen jouw toestel dan kosteloos weer terug.
19) Wat gebeurt met de sim- en geheugenkaarten die zich bij aankomst bij Foxway nog in mijn toestel bevonden?
Alle SIM- en geheugenkaarten moeten vóór verzending naar Foxway uit het toestel worden gehaald. Als dat niet is gebeurd, worden ze na aankomst bij Foxway uit de toestellen verwijderd en direct vernietigd. Ook als er geen koop wordt gesloten en het toestel wordt teruggestuurd, worden geheugenkaarten niet geretourneerd.
20) Wat gebeurt met persoonlijke gegevens die zich bij verzending naar Foxway nog in mijn toestel zijn opgeslagen?
Alvorens je jouw toestel naar Foxway opstuurt, dien je jouw persoonlijke gegevens elders op te slaan en het toestel naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Na ontvangst van het toestel wist Foxway alle opgeslagen gegevens en Foxway kan jouw gegevens naderhand niet meer terugzetten.
21) Worden mijn gegevens veilig gewist?
Ja! Foxway garandeert dat de voorhanden gegevens volledig en veilig worden gewist. Het betreffende proces is gecertificeerd door DEKRA Certification GmbH. Voor het wissen van de gegevens wordt de actuele software van het bedrijf Blancco gebruikt.
22) Krijg ik gegevens, geheugenkaarten enz. terug wanneer mijn toestel aan mij wordt geretourneerd als het aanbod niet wordt aangenomen?
Als er geen koopovereenkomst wordt gesloten en het toestel wordt teruggestuurd, worden geheugenkaarten niet geretourneerd. Je dient ervoor te zorgen dat alle gegevens die op het toestel staan, zijn elders worden opgeslagen.
23) Wat is een beoordelingsrapport?
In dit rapport wordt jouw beoordeling met de beoordeling van Foxway vergeleken. Daardoor heb je de mogelijkheid om precies na te gaan waarom jouw beoordeling met die van Foxway overeenstemt of afwijkt.
24) Kan ik tijdens het proces de aankoopprocedure nog annuleren?
Nee dit is niet mogelijk. Zodra je op de portal hebt aangegeven jouw toestel te willen verkopen en je bent akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden, is er een overeenkomst tot stand gekomen. Alleen indien de beoordeling van Foxway afwijkt ten opzichte van jouw beoordeling, kun je ons aanbod afwijzen. Wij sturen dan het toestel weer terug.